تفاوت کرم پودر و موس چیست؟

  • زمان مطالعه: ۶ دقیقه
  • نویسنده : مریم برزگر
  • دوشنبه 20 دی 1400
  • 438 بازدید

هر چقدر در انتخاب زیرساز آرایشی وسواس و دقت بیشتری به خرج دهید ،آرایش زیباتری خواهید داشت.این محصولات می توانند پوست شما را صاف و یکدست کنند.در صورت لزوم با استفاده از آن ها لک و مشکلات پوستی به خوبی پوشانده می شوند.اگر بین انتخاب این دو محصول مردد هستید یا کارکرد آن ها را نمی دانید این مقاله برای شماست.

در ادامه به تعریف این دو محصول ،کاربرد آن ها، تفاوت ها و بافتی که دارند اشاره میکنیم.با خواندن این مقاله میتوانید تصمیم درستی برای انتخاب آن ها بگیرید.

موس چیست و چه کاربردی دارد؟

موس یکی از اقلام آرایشی و ترکیبی از مایع و کرم است. موس از نظر غلظت کمی از کرم پودر غلیظ تر است ولی بافتی نیمه سنگین دارد.موس معمولا درون قوطی شیشه ای یا تیوپ عرضه می شود و برای کسانی که به دنبال پوشش و کاور بالایی هستند مناسب است.

با توجه به کاور و غلظت بالایی که این کرم دارد می توانید از آن در مهمانی ها و مجالس رسمی استفاده کنید.پایه موس برای انواع پوست مناسب است ولی بیشترین تاثیر را روی پوست چرب دارد زیرا باعث میشود پوست احساس چربی نکند.

موس بافتی نرم و لطیف دارد و به طور کامل با پوست ترکیب می شود.این ماده آرایشی می تواند همه پوست را پوشش دهد و عیوب آن را بپوشاند . با استفاده از آن پوست جلوه ای مات به خود می گیرد.

نحوه استفاده از موس

۱‍.طبق نیازی که دارید ،مقداری از موس را با استفاده از انگشتانی تمیز با تعدادی نقطه روی پوست بمالید.

۲.یک برس یا اسفنج مخصوص ارایش بردارید تا پایه موس را روی پوست پخش کنید.

۳.پس از ترکیب پایه اگر می خواهید ظاهر پوست را نرم و یکدست کنید ،یک اسفنج آرایشی بردارید و آن را به آرامی روی پوست فشار دهید .با این کار خطوط تند و چروک صورت از بین می رود و ظاهری یکدست به پوست صورت می بخشد.

ویژگی های موس به صورت مختصر

ایجاد بافتی یکدست و صاف روی پوست صورت

پوشانندگی بالا برای پوست های با لک و آکنه

دارای انسجام بالا و کاور مات مخصوص پوست های چرب

ماندگاری بالا در شرایط عدم تمدید

کمک به لطافت و مرطوب کنندگی پوست

کرم پودر چیست؟

کرم مورد نظر ما یکی از اقلام آرایشی پایه است که پوست صورت را صاف و یکدست می کند. این کرم آرایشی در انواع سبک و غلیظ تولید می شوند. به طور کلی می توانید برای استفاده روزمره خود از این کرم استفاده کنید. هر چقدر کرمپودر غلیظ تر باشد ،بهتر می تواند لک های صورت ،آکنه ، اسکار و... را بپوشاند.

نحوه استفاده از کرم پودر

کرم پودر معمولا با استفاده از یک برس یا اسفنج روی پوست ،قابل پخش شدن است.اسفنج مورد استفاده بهتر است کمی مرطوب باشد. توجه کنید که کرم پودر را اطراف خط فک ،خط مو و بینی به خوبی پخش کنید تا خط آرایش و محدوده آن مشخص نباشد.

کرم پودر مات

کرم پودر مات یکی از انواع این محصول است که روغن جزو مواد پایه آن نیست.نبود روغن در ترکیبات کرم ، موجب ماندگاری آن می شود.کرم پودر های مات به سرعت خشک میشوند. این نوع از کرم آرایشی با بافتی مات برای پوست افرادی که مستعد چربی و آکنه هستند مناسب و کاربردی است.

افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از این نوع کرم صورت استفاده نکنند زیرا باعث چین و چروک و لکه های خشک می شود.تنها عیب این نوع کرم این است که به راحتی و با مواد شوینده معمول برای پوست تمیز و پاک نمی شود.برای پاک کردن آن ها باید از شوینده های با پایه روغن یا سیلیکون استفاده کنید.توجه  داشته باشید که عدم پاک کردن درست آن،منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه می شود.پس در پاک کردن آن دقت کنید.

ویژگی  های کرم پودر به صورت مختصر

رقیق و سبک برای استفاده روزمره

دارای کاور سبک و سطحی

مناسب پوست های خشک به دلیل داشتن روغن 

ماندگاری کم تر نسبت به موس

جا به جایی و احتمال ماسیده شدن در صورت تعریق

نحوه انتخاب کرم پودر یا موس مناسب برای پوست

یکی از مراحلی که ممکن است کمی برای شما چالش برانگیز باشد انتخاب مواد آرایشی متناسب با رنگ و نوع پوست شماست.شما باید یک سری نکات را در هنگام خرید و استفاده از کرم یا محصولات مشابه آن را در نظر داشته باشید.

۱.رنگ کرم پودر باید متناسب با پوست شما باشد

هیچ کس دوست ندارد صورت و گردنی با دو رنگ متفاوت داشته باشد . این امر از نظر بصری جذابیت آرایش شما را پایین می آورد.اگر کرم مورد نظرتان تستر داشت حتما مقداری از آن را روی گردن بمالید و از کسی نظر بخواهید .همچنین اگر تنها هستید طوری در آینه نگاه کنید که سایه ای در تصویر نباشد.رنگ کرم باید متناسب با رنگ گردن باشد.فراموش نکنید که روی دست جای مناسبی برای تست رنگ کرم پودر یا موس نیست.

۲.کرم پودر یا موس حاوی ضد آفتاب را در نظر داشته باشید

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در طول روز در معرض آفتاب هستید یا کرم پودر و موس برای شما از عناصر اصلی آرایش است حتما یک موس یا کرمی انتخاب کنید که ضد آفتاب داشته باشد.به طور کلی ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد به خصوص که پوست شما حساس و مستعد لک باشد.

۳.از برس یا اسفنج استفاده کنید

البته یکی از راه های رایج و معمول استفاده از کرم ،ضربه زدن با انگشت است .اگر به هر دلیلی تمایل به این کار نداشتید می توانید از اسفنج یا براش استفاده کنید.براش و اسفنج هایی که برای این کار طراحی شده اند نرم و متناسب با پوست هستند.

۴.نوع استفاده خود را مشخص کنید

همانطور که گفتیم هر یک از موس و کرم پودر بافتی سبک یا سنگین دارند.این دو محصول برای استفاده در مهمانی یا روزمره قابل استفاده هستند.شما باید طبق جایی که قصد دارید از این محصول استفاده کنید ،آن را انتخاب کنید.اگر قصد دارید از کرم برای استفاده روزمره مثل محل کار و دانشگاه بهره ببرید به دنبال یک کرم پودر یا موس سبک و ترجیحا مات باشید.

۵.برای استفاده از کرم پودر و موس پوست خود را آماده کنید

برای اینکه کرم آرایشی روی پوست شما ماندگاری بیشتری داشته باشد باید از پوستتان مراقبت کافی را به عمل آورید.در این راستا تلاش کنید در طول روز به روتین پوستی خود وفادار بمانید.یک روتین پوستی مجموعه ای از ژل شستشوی صورت،تونر، مرطوب کننده، کرم ضد جوش (در صورت نیاز) و ... است.ابتدا پوستتان را بشناسید و بعد به تناسب آن ،مواد مورد نیاز را تهیه کنید.یک پوست تمیز و سالم بهتر می تواند مواد آرایشی خصوصا کرم های آرایشی را نگه دارد.

رخ آرایی عزیز ،تصمیم نهایی با شماست

در نهایت آنچه گفتیم یک توضیح جامع درباره مقایسه بین این دو ماده آرایشی بود.موس و کرمپودر هر دو برای پوشش دادن به پوست تولید شده اند اما شما می توانید طبق جایی که می خواهید از آن استفاده کنید هر یک را انتخاب کنید.در مقاله به این اشاره کردیم که موس می تواند یک همراه عالی برای مهمانی های خاص شما باشد زیرا ماندگار است و  پوشش دهی آن عالی است.

در مقابل کرم پودر است که بافتی سبک تر دارد تا بتوانید در مهمانی های کوچک و روزمره از آن استفاده کنید. این دو قلم آرایشی را طبق نوع پوستی که دارید باید انتخاب کنید .اگر پوست شما چرب است حتما از موس استفاده کنید زیرا از ایجاد جوش و لک بیشتر جلوگیری می کند. پوست های خشک هم با کرم پودر سازگار تر هستند و از چروک و پوسته شدن پوست صورت جلوگیری می کنند. قبل از آرایش مهم ترین چیز سلامت پوست است پس ضد آفتاب و روتین پوستی را فراموش نکنید.به این ترتیب آرایش شما هم زیباتر و درخشان تر می شود و ماندگاری بیشتری هم دارد.


رفرنس: روژاشاپ