معجزه سرم ویتامین سی برای پوست

  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه
  • نویسنده : مریم برزگر
  • سه شنبه 16 فروردین 1401
  • 337 بازدید

چرا باید از ویتامین سی برای پوستمان استفاده کنیم؟

ویتامین سی به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری موجود در بازار و برای حفظ چهره ای صاف،یکدست و براق است. اگر چه احتمالا در رژیم غذایی ویتامین سی دریافت می کنید، شاید به اندازه مورد نیاز پوستتان از طریق خوردن مواد دارای این ویتامین جذب نشوند.استفاده از سرم ها و سایر محصولات موضعی مستقیم ترین و بهترین راه برای به دست آوردن مزایای این ویتامین است.

فواید ویتامین سی برای پوست

در ادامه با یازده فایده عالی سرم ویتامین سی آشنا می شویم:

۱-برای اکثر انواع پوست ها بی خطر است

ویتامین سی یک منبع ایمنی قابل اعتماد بسیار عالی است. بیشتر افراد می توانند ویتامین سی موضعی را برای مدت طولانی استفاده کنند بدون اینکه عوارض جانبی را تجربه کنند. البته در موارد نادر افرادی که پوست حساس دارند ممکن است تحریک جزیی را تجربه کنند.همچنین ویتامین سی نسبت به سایر داروهای مراقبت پوست مانند اسید های آلفا هیدروکسی، رتینول ها و اس پی اف ها بی خطر است.

۲-ویتامین سی یک آبرسان قوی است

منیزیم آسکوربیل فسفات ،یکی از مشتقات اصلی ویتامین سی که در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد،به عنوان یک آبرسان بر پوست تاثیر می گذارد .این باعث کاهش از دست دادن آب توسط پوست می شود و به پوست شما اجازه می دهد رطوبت را بهتر حفظ کند.

۳-ویتامین سی درخشان کننده پوست است

ویتامین سی می تواند به محو شدن رنگدانه ها و لکه های پوستی کمک کند و سطح پوست را صاف می کند تا افتادگی پوست را کاهش دهد و باعث لیفتینگ پوست شود. این کار جلوه جوانی به پوست می بخشد.

۴-به کاهش قرمزی کمک می کند

ویتامین سی همچنین برای درمان انواع زیادی از شرایط التهابی پوست و رفع راش و بثورات پوستی مناسب است.به حد اقل رساندن قرمزی می تواند یک چهره یکنواخت تر ایجاد کند.

۵-به کاهش فشار خون کمک می کند

هایپر پیگمانتاسیون از جمله لکه های خورشید ،لکه های سنی و ملاسما هنگام تولید بیش از حد ملانین در مناطق خاصی از پوست رخ می دهد.همچنین در مناطقی که جوش بهبود یافته است نیز می تواند اتفاق بیفتد. از بین رفتن این لکه ها باعث ایجاد پوستی صاف و یکنواخت می شود.

۶-ظاهر خطوط زیر چشم را کاهش می دهد

این سرم ها با آبرسانی به ناحیه زیر چشم می توانند به صاف کردن خطوط ریز اطراف چشم را کمک کنند.اگر چه ویتامین سی در کاهش قرمزی کلی موثرتر است اما برخی از افراد می گویند که می تواند در کاهش تغییر رنگ در ارتباط با سیاهی دور چشم کمک کند.

۷-باعث تولید کلاژن می شود

ویتامین سی یک منبع عالی برای تولید بیشتر کلاژن و در نتیجه کاهش چین و چروک پوستی می شود.کلاژن پروتیین طبیعی است که به مرور زمان تخلیه می شود.سطوح پایین تر کلاژن می تواند منجر به خطوط ریز و چین و چروک شود.

۸-به جلوگیری از ایجاد لکه های پوست کمک می کند

تولید کلاژن با خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست گره خورده است.هنگامی که سطح کلاژن شما شروع به کاهش می کند ممکن است پوست شما شروع به لکه  دار شدن کند.استفاده از سرم ویتامین سی باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه شفاف تر شدن پوست می شود.

۹-در برابر آفتاب از پوست محافظت می کند

آسیب خورشید توسط مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شود.اینها اتم هایی با الکترون گمشده هستند.برای داشتن پوستی بهتر باید همیشه به دنبال محصولاتی باشیم که رادیکال های آزاد را از بین می برد.سرم ویتامین سی یکی از این محصولات است.

۱۰-به تسکین آفتاب سوختگی ها کمک می کند

علاوه بر بهبود قرمزی ،ویتامین سی گردش سلول های پوستی را نیز سریع تر می کند.در نتیجه با سرعت بیشتری سلول های جدید به جای سلول های آسیب دیده و دچار سوختگی شده قرار می گیرند.به همین دلیل سوزش ناشی از آفتاب سوختگی نیز زودتر درمان می شود.

۱۱-به طور کلی به بهبود سریع تر زخم کمک می کند

با توجه به تاثیرات ویتامین سی در آفتاب سوختگی ،جای تعجب ندارد که ویتامین سی بتواند زخم ها را بهبود دهد.بهبودی زخم باعث کاهش خطر التهاب ،عفونت و جای زخم می شود.

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

اگر چه ویتامین سی موضعی به طور کلی قابل استفاده برای همه است اما تمام محصولات پوستی این پتانسیل را دارند که عوارض جانبی ایجاد کنند.همیشه باید آزمایش پچ انجام دهید تا خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را ارزیابی کنید.آزمایش پچ به این صورت انجام می شود:

۱-بخشی از پوست مانند ساعد،که پنهان کردن آن آسان است را انتخاب کنید.

۲-مقدار کمی از محصول بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید.

۳-در صورت عدم بروز عوارض جانبی می توانید روی صورت خود بمالید.در صورت ایجاد بثورات،قرمزی یا کهیر،مصرف خود را قطع کنید.

وقتی نوبت به یک برنامه کامل رسید ،دستورالعمل های موجود در برچسب محصول را دنبال کنید.سرم ویتامین سی به طور معمول یک یا دوبار در روز اعمال می شود.یک قانون خوب برای استفاده از این سرم تمیز کردن،استفاده از سرم ویتامین سی و سپس مرطوب کردن است.

با اطمینان می توان از این ماده در رابطه با سایر ترکیبات فعال استفاده کرد.اگرچه استفاده در کنار نیاسین آمید ممکن است ویتامین سی را کمرنگ تر کند.حتما تاریخ استفاده محصول خود را بررسی کنید.اگر محصول تیره تر شده یا تغییر رنگ داده به احتمال زیاد محصول اکسید شده و نباید از آن استفاده کنید.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

اگرچه تحریک بعید است اما شما همیشه باید یک آزمایش پچ را قبل از استفاده کامل انجام دهید .این تنها روش برای تعیین چگونگی واکنش پوست شما به سرم است.اگر پوست شما به خصوص پوست حساس است از محصولاتی با اسید آسکوربیک خودداری کنید.محصولات دارای منیزیم آسکوربیل فسفات ممکن است کمتر باعث تحریک شوند.

مشتقات ویتامین سی زیر برای حفظ قدرت به مدت طولانی تر طراحی شده اند:

+اسید آسکوربیک

+آسکوربیل پالمیتات

+آسکوربیل فسفات منیزیم

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محصول دارای فرمولاسیون بدون آب است. و بطری باید مات و بدون تهویه هوا باشد.

سخن پایانی رخ آرا

ویتامین سی می تواند به بهبود لکه های پوستی و کاهش فشار خون و افزایش درخشندگی پوست کمک می کند.استفاده صحیح از این سرم تاثیر به سزایی بر پوست شما خواهد داشت.بعضی از افراد صبح از آن استفاده می کنند تا از خواص محافظت کننده در برابر اشعه ماورا بنفش آن نیز استفاده کنند در حالیکه برای برخی دیگر به عنوان یک سرم شب بهتر عمل می کند.شما میتوانید انواع محصولات پوستی ویتامین سی را از وبسایت رخ آرا تهیه کنید و از اصالت و کیفیت محصولات اطمینان کامل داشته باشید.