آنچه باید درباره آبرسان ها و مرطوب کننده ها بدانیم

  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه
  • نویسنده : مریم برزگر
  • پنج شنبه 18 شهریور 1400
  • 565 بازدید


اصلی ترین وظیفه کرم های آبرسان و مرطوب کننده چیست؟🌹


کرم‌های آبرسان موجب تقویت پوست شده و به دلیل تحریک کلاژن سازی و الاستین  پوست از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری کرده و باعث جوان سازی و شادابی پوست می‌شوند.

از طرف دیگر کرم‌های مرطوب کننده به دلیل وجود عناصری مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین،

سوربیتول،روپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و عصاره بلغور جو دو سر سبب جذب مولکول‌های آب  به پوست شده و از این طریق موجب نرمی و لطافت پوست می‌شوند. همزمان با جذب آب توسط پوست نرمی و لطافت ایجاد می‌شود.

 اما برای حفظ این خاصیت بایستی از کرم‌های مرطوب کننده حاوی روغن بادام شیرین، روغن زردآلو، کره شی و کره کاکائو استفاده نمود، زیرا با تشکیل یک لایه محافظ  بر روی پوست جلوی از دست رفتن آب میان بافتی را می‌گیرند.


بهترین سن و بهترین زمان برای استفاده از کرم‌ های آبرسان؟🌟


هر کسی حتی در دوران کودکی و نوجوانی خود متوجه جنس پوست خود می‌شود و باید که کم و بیش از این محصولات مراقبتی استفاده نماید.

 اما بعد از سن ۳۰ سالگی استفاده از  محصولات آبرسان و مرطوب کننده الزامیست، زیرا در این سن رفته رفته روند پیری شروع شده و بدن میزان کمتری الاستین و کلاژن تولید می‌کند، که اینها دلایلی بر وقوع پیری هستند. بنابراین به منظور پیشگیری از پیری زودرس باید استفاده مدام و روزانه را در دستور زندگی خود قرار دهید.

 ‏ اما بهترین زمان مصرف بعد از استحمام است، به طوریکه ابتدا در حمام از یک اسکراب مناسب استفاده نمایید، اسکراب‌ها منافذ بسته پوست را باز کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برند، بنابراین در این زمان آبرسان بهتر جذب شده و بیشتر به تقویت پوست کمک می‌کند.

آبرسانی یا هیدرودرمی چیست؟🌸


چند سالی است که برخی از سالن‌های آرایشی اقدام به ارائه خدماتی از قبیل پیلینگ، پاکسازی یا آبرسانی پوست نموده‌اند.

در آبرسانی پوست، از راه بیرونی رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. 

با این روش رطوبت رسانی به سلول‌های لایه شاخی و تورژسانس افزایش یافته و سلول‌ها تورم کرده و در نهایت پوست شاداب‌تر می‌شود.

 اما فراموش نکنید که این خدمات زیبایی دارای نتایج کوتاه مدتی هستند که بهتر است قبل از مهمانی‌ها یا مجالس انجام بدید.


 تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟😍


تفاوت آبرسان و مرطوب کننده در زمان مصرف اونهاست، یعنی ابتدا باید شما میزان خشکی پوست را تشخیص دهید و بسته به نیاز پوستتون از این محصولات استفاده نمایید.

آبرسان‌ها، محصولاتی هستند که برای درمان دهیدراته شدن پوست کاربرد دارند تا آب مورد نیاز پوست را تامین نمایند.

مرطوب کننده‌ها، برای درمان پوسته پوسته شدن دور لب‌ها و خشکی روی صورت کاربرد دارند، زیرا حاوی روغن و چربی هستند.


در حقیقت مسئولیت اصلی یک مرطوب کننده حفظ رطوبت پوست است و مسئولست آبرسان جذب آب مورد نیاز پوست است و هیچ گاه نباید پوست‌های خشک از آبرسان استفاده کنند، زیرا اونها نیازمند مرطوب کننده هستند.


پوست کم آبی که به مقدار مورد نیاز آبرسانی نشده است، همچنان ظاهری خسته و سفت دارد و پوستی که خشکه، اما هیدراته شده، مرطوب نیست و همچنان نشانه‌هایی از خشکی و پوسته پوسته شدن در آن مشاهده می‌شود.


نقطه مشترک آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها: هر دوی این محصولات خاصیت آبرسانی دارند و وظیفه اصلی آنها نفوذ آب به سلول‌های پوست است، اما آبرسان‌ها این وظیفه را به شکلی کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهند.


فواید آبرسانی برای پوست 


🌟پیشگیری از بروز چین و چروک‌های عمقی و برطرف نمودن خط و خطوط ریز

🌟ایجاد نرمی و لطافت و افزایش میزان شادابی و طراوت

🌟حفظ و نگهداری رطوبت پوست 

🌟عدم ایجاد چربی و روغنی در پوست

🌟تسکین کننده التهاب و آلرژی پوست