دانستنی های کرم ضد آفتاب

  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه
  • نویسنده : مریم برزگر
  • شنبه 20 شهریور 1400
  • 520 بازدید


11 اشتباه در استفاده از کرم های ضد آفتاب


 

چه در هوای سرد و ابری و چه در هوای آفتاب استفاده از کرم ضد آفتاب یک ضرورت است. زیرا اشعه های UVA و UVB خورشید علاوه بر پیری زودرس پوست و تیره کردن آن، منجر به بروز سرطان های مختلف نیز می شوند. همین موضوع نیز اهمیت  کرم ضد آفتاب را بهتر نشان می دهد. اما متاسفانه در مورد  کرم ضد آفتاب  باورهای غلطی وجود دارد که در این مقاله روش استفاده درست از کرم ضد آفتاب گفته شده است.

 


اگر مدت زمان زیادی را در بیرون از خانه به سر می برید، باید از  کرم ضد آفتاب  استفاده کنید. هر دو ساعت کرم خود را تمدید کنید.

 

 هرچه SPF کرم ضد آفتاب شما بیش تر باشد، بهتر نیست


یک آکادمی آمریکایی پوست پیشنهاد کرده که از  کرم ضد آفتاب  با SPF 30  استفاده کنید. بسیاری از مردم گمان می کنند که با استفاده  درست از کرم ضد آفتاب  با SPF 70 تا 100 می توانند نتیجه بهتری بگیرند. در صورتی که  کرم ضد آفتاب  SPF 30 می تواند 90% اثر بخش و  کرم ضد آفتاب با SPF 70 می تواند 98% اثر کند. پس تفاوت چشم گیری ندارند.

 

استفاده درست از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است، اما وقتی تمام روز تمام بدنتان در معرض نور آفتاب قرار دارد، کرم ضد آفتاب بیش تری می طلبد. حتی در هنگام رانندگی، پیاده روی و نشستن پشت پنجره هم ازکرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید.

 

 بیش از حد مجاز کرم ضد آفتاب نزنید


کرم ضد آفتاب معمولا باید هر دو ساعت تمدید شوند. استفاده از کرم ضد آفتاب مرغوب و عالی می تواند در داشتن پوستی زیبا موثر باشد. می توانید برای ثابت کردن آرایشتان و عدم اختلال در آن به هنگام در معرض آفتاب قرار گرفتن، از کرم پودر استفاده کنید.

 

 با کرم ضد آفتاب مانع جوش زدن شوید


جاهایی در صورت هستند که اغلب افراد فراموش می کنند به آن جاها کرم بزنند. این مکان ها عبارتند از دور چشم ها، نوک بینی، بالای پاها، لب ها و نزدیک خط مو و کف سر که با زدن کرم ضد آفتاب به آن ها احتمال بروز جوش بر روی آن ها کاهش می یابد.

 

فرض کنید کرم ضد آفتاب شما بسیار مهم و دارای مزیت است


اکثر کرم های ضد آفتاب مرغوب برای جلوگیری از تابش پرتوهای فرابنفش طراحی شدند و مانع سوختگی می شوند. البته زیاده روی کردن در مصرف هر چیزی اشتباه است. به خصوص زیاده روی در مصرف کرم ضد آفتاب که موجب پایین آمدن ایمنی بدن می شود.



 کرم ضد آفتاب را به بچه ها پیشنهاد نکنید


برای مصون نگه داشتن بچه ها از ضررهای ناشی از قرار گرفتن زیر نور آفتاب، از کرم ضد آفتاب خودتان استفاده نکنید. شما برای استفاده ازکرم ضد آفتاب برای کودکان کوچک تر از 6 ماه مجاز نیستید.

 

 انتخاب اشتباه کرم ضد آفتاب


شاید عجیب باشد، اما ممکن است انتخاب اشتباه کرم ضد آفتاب تاثیراتی معکوس داشته باشد. دقت کنید کرم ضد آفتاب را مطابق با پوست  انتخاب کنید. برای پوست های حساس، چرب، خشک و آکنه دار کرم ضد آفتاب به خصوصی وجود دارند. اگر هر کسی مطابق نوع پوست خودش کرم ضد آفتاب استفاده کند، دیگر کسی با مشکلات پوستی مکرر مواجه نیست.

 

برداشت غلط از ویژگی ضد آب بودن کرم ضد آفتاب


طی مطالعات و تحقیقات پی در پی دانشمندان، آن ها دریافتند که نمیتوان به صورت مطلق گفت که کرم ضد آفتاب خاصیت ضد آب یا ضد تعریق دارد. بعضی ها گمان می کنند که این ویژگی صحت دارد و دیگر نیازی به تمدید کرم ضد آفتاب نیست. در صورتی که کاملا اشتباه می کنند.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب هم زمان با برنز کرن پوست


برنز کردن می تواند آسیب های جدی به پوست شما وارد کند. برنز کردن موجب تغییرات جدی در پوست، از قبیل چین و چروک و افتادگی می شود. به گفته دانشمندان بهتر است برای تغییر رنگ پوستتان از اسپری یا کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

 کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته را استفاده نکنید


طبق تحقیقات به عمل آمده گفته شده که کرم ضد آفتاب مانده اثر بسیار کمی دارند و باید آن ها را دور ریخت.